Новини

Пишемо тільки важливі новини мережі коворкінгів Kabimed та сферу медицини

Як лікарю не працювати цілодобово

Як лікарю не працювати цілодобово

Дзвінки посеред ночі зі сповіщенням про травму, повідомлення у всі наявні месенджери з фото результатів обстежень або питання про лікування в черзі на касу в магазині — на жаль, такі ситуації часто трапляються в професійному житті лікарів.

Знаємо, як ви потерпаєте від безперервної комунікації та не можете відмовити в консультації в неробочий час, бо відчуваєте внутрішнє зобов’язання допомогти. І знаємо, що розпочинаючи приватну практику, маєте острах потонути у дзвінках та повідомленнях пацієнтів.

Та маємо чудову новину: у власній приватній практиці ви точно можете встановлювати власні правила взаємодії з пацієнтами. І навіть, якщо раніше не вдавалося розмежувати день на робочий та неробочий час, приватна практика — це хороший шанс почати все з чистого листка.
  • Перше та головне: ваші приватні кордони — запорука вашої ефективної роботи на себе. І пацієнтам, і вашим близьким, і в першу чергу собі ви потрібні сповнені сил та натхнення, а не виснажені нескінченною роботою.
  • Чітко комунікуйте пацієнтам ваш графік роботи. Проговоріть, у які дні та в який час до вас можна записатися на прийом, а в яких випадках можна чи навіть треба звернутися без запису.
  • Визначте месенджер, у якому пацієнти можуть вам писати в разі виникнення питань. Найкраще обрати один, аби ви не мали десятків сповіщень на день із різних месенджерів, а у відпустці чи вихідні могли вимкнути сповіщення в робочому додатку та продовжити спілкування з близькими — в іншому.
  • Також важливо проговорити, в який час та з яких питань можна вам зателефонувати. Поясніть пацієнтам, що у випадку ургентних ситуацій, особливо вночі, ви не зможете їм допомогти телефоном, тому варто відразу звернутися до швидкої допомоги та дарма не будити свого лікаря.
  • Найкраще, звісно, мати окремий мобільний телефон для робочого спілкування, аби легко відділяти робочу та неробочу комунікацію. Та якщо такий формат для вас незручний — має сенс після певного часу (19, 21 чи іншої години на ваш розсуд) переводити телефон у беззвучний режим та вимикати сповіщення в месенджері, який ви обрали для робочого спілкування. 

Якщо ви лікар амбулаторного прийому — це абсолютно нормально. Ви маєте робочі години, а в інший час маєте право проводити без робочих дзвінків та повідомлень. Не соромтеся повторювати правила комунікації з вами на кожному прийомі в ненав’язливій формі, якщо цього потребує ситуація.

Проте аби побудувати з пацієнтами довірливі стосунки, що ґрунтуються на взаємній повазі, лікарям також важливо дотримуватися правил комунікації.
  • Якщо пацієнти телефонують або пишуть вам у визначені вами години — приділіть достатньо часу та уваги їхнім питанням. Вислухайте ситуацію та за потреби перефразуйте питання, аби переконатися, що ви правильно зрозуміли запит пацієнта. Запропонуйте допомогу, розкажіть про способи вирішення ситуації, поясніть, які кроки необхідно для цього зробити. Уточніть, чи є питання до вас та підсумуйте сказане, аби переконатися, що пацієнт все зрозумів правильно. Також незайвим буде занотувати основні моменти розмови, аби інформація про призначення або скарги пацієнта точно збереглася.
  • Якщо ж пацієнт телефонує в неробочий час, постарайтесь в неагресивній формі попросити його/її перетелефонувати вранці. Якщо ж це повідомлення — дайте відповідь у робочий час.
  • Пацієнти можуть телефонувати лікарю в стані стресу, адже йдеться про проблеми зі здоров’ям. Хтось може панікувати під впливом емоцій, а хтось перетворювати їх на агресію. Головне для вас у таких ситуаціях бути виваженими, але при цьому демонструвати, що ви розумієте почуття пацієнтів. Не знецінюєте їхній страх чи біль. Фрази на кшталт “Я розумію, що вам складно”, “Це нормально, що ви нервуєте в цій ситуації, проте разом ми знайдемо рішення”, “Я чую, що ви роздратовані/засмучені” стануть вам у нагоді. 

Ці прості на перший погляд правила допоможуть вам зробити свою роботу на себе ефективною та мати час на відновлення сил.
Також дуже радимо ознайомитися з посібником про комунікацію медиків, у ньому знайдете чимало практичних порад про те, як побудувати здорову взаємодію з пацієнтами:  https://bit.ly/3uHxSVx 

Бажаєте почати лікарську практику разом з Kabimed?

Ставайте частиною спільноти українських лікарів, а ми подбаємо щоб пацієнти про вас дізнались.

Партнери