Новини

Пишемо тільки важливі новини мережі коворкінгів Kabimed та сферу медицини

Як лікарю побудувати здорову комунікацію з пацієнтами

Як лікарю побудувати здорову комунікацію з пацієнтами

Поради для лікарів, як побудувати комунікацію з пацієнтами

«Мені лише запитати» — здається, це вже справжній мем лікарів та пацієнтів. А все ж здорові стосунки лікарів та пацієнтів — важлива запорука власне здоров’я. Тож необхідно, аби вони будувалися на взаємній повазі та довірі. 

  • Дотримуйтеся базової культури спілкування

Привітайтеся з пацієнтом та познайомтеся, запропонуйте присісти. Продемонструйте зацікавленість та забезпечте фізичний комфорт. Будьте ввічливі та доброзичливі.

  • Розповідайте доступно

Не використовуйте у спілкуванні складної медичної термінології. Максимально спрощуйте комунікацію. Пояснюйте такими словами, які зрозуміє навіть школяр. За необхідності звертайтеся до наочного матеріалу. Наприклад, покажіть на плакаті «Анатомія людини» потрібний орган та поясніть, в чому проблема. Це заспокоїть пацієнта та допоможе краще зрозуміти процеси, які відбуваються в його організмі та усвідомити процес лікування.

  • Зберігайте спокій

У будь-якій незрозумілій ситуації — зберігайте спокій. Іноді пацієнти з різних  причин приходять заздалегідь налаштовані негативно: невдалий попередній досвід спілкування з лікарем, неправильно поставлений діагноз, тривале очікування в черзі тощо. Ваша задача як професіонала — заспокоїти пацієнта, а не загострити конфлікт. Спілкуйтеся ввічливо та м'яко, уникайте різких рухів, які можуть здатися пацієнту агресивними.

  • Дотримуйтеся професійної етики

У багатьох людей вже сам факт перебування в медичному закладі викликає занепокоєння. Іноді свій страх вони транслюють через негатив. Зрозумійте пацієнта та допоможіть йому впоратися з емоціями. Ввічливість та коректність — вирішальні фактори при виборі лікаря.

  • Ставте запитання

З'ясуйте проблеми й запити пацієнта за допомогою відкритих запитань: «Що вас турбує?», «Які питання ви б хотіли розв'язати?». Слухайте уважно та заохочуйте пацієнта повністю описати свою ситуацію. Уточнюйте інформацію, якщо щось здалося незрозумілим. Підсумовуйте почуте, щоб упевнитися в коректності сприйняття інформації. 
  • Завершуйте спілкування на позитивній або нейтральній ноті
Уточніть у пацієнта, чим можете допомогти, або, як на його/її думку, може бути вирішена проблема. Підсумуйте вашу домовленість та ваш план дій. Залиште позитивні враження від спілкування та запевніть, що ви хочете допомогти.

Бажаєте почати лікарську практику разом з Kabimed?

Ставайте частиною спільноти українських лікарів, а ми подбаємо щоб пацієнти про вас дізнались.

Партнери